onsdag 9 december 2009

ok. medan plättsmeten sväller i kylen ska jag passa på att ladda upp lite bilder från de senaste dagarna. är väl inga speciella bilder eller så, men kan ju vara kul att se något från min vardag tänkte jag.

för övrigt är jag snart frisk. snyter mig var femte minut, förstår inte var allt kommer ifrån?! men i alla fall. jobbet går lysande. igår började jag som dekoratör/merchandiser. ska mest bara hjälpa nicole som är ordinarie i vår affär, men känns ändå roligt att ha kommit igång. jobbar och står i. förra veckan jobbade jag kring 54 timmar vilket jag tycker är ganska mycket. denna vecka blir det kring 45. det är ju hur bra som helst men ibland lite jobbigt att inte ha alltför mycket tid över till annat. julklappar måste handlas, brev ska skrivas, ja ni vet. en herrans massa saker. ska dessutom baka och göra köttbullar också innan jul. än är det bara den 9:e men jag VET att det hips vips kommer vara den 24:e. HJÄLP! nu ska jag sluta babbla.

så här kommer det!

kan inte sluta skratta åt våran julgran. scott är hur stolt som helst över den och han är nog från en familj som är mer "amerikanskt ska det vara och här får du paket som inte är inslagna, utan ligger i kartonger bara med tygsnören runt". men en gran har vi i alla fall och det är ju skoj. när man tänder den lyser det silver-glittrigt i grenarna.. eh..


här är utsikten från vårt fönster. vi har bytt rum nu. dubbelt så dyrt men dubbelt så fin utsikt!

är så glad att jag tog med näbbstövlarna. INGEN har likadana!

under denna promenad fick jag feber antar jag. för när vi kom in igen mådde jag jättedåligt och sen iväg å jobba på ett iskallt ställe. hur knäppt som helst men äsch!
och på andra bilden ser ni bron jag går över varje dag jag ska jobba. tar ca 10-15 minuter om det nu säger något om hur stor den är.


jag tror det är på detta berg vinter-OS kommer vara.

1 kommentar:

såhär ser jag ut och såhär heter jag och titta på hela profilen går också att göra

Mitt foto
25 year old long haired girl, living in vancouver (canada), love creativity and cinnamon buns, photography, sunshine, family and friends and bicycles.