söndag 11 oktober 2009

vi fick sluta 1,5 timme tidigare idag, gissa om det var skönt?!
brukar äta soppa till lunch, kostar bara typ 25 kronor. så det känns ganska värt.
är ganska dyrt med mat här, men till veckan ska jag å sean testa på en ny ekonomi-plan. eller ja. helt enkelt en ekonomi-plan för hittills köper vi det vi vill ha å behöver.

vilket betyder att vi ska "hushållera" med 100 dollar per vecka. det blir 400 dollar per månad (i svenska kronor blir det 2800 kr vilket är ganska "normalt" om man är två personer, antar jag?). jag hade tänkt att dessa dollar ska räcka till mat å ev alkohol om man känner för det. vi får se hur det går! ska återkomma med resultat.
hur det än är gillar jag att göra upp ekonomi-planer ang. hur mycket som ska få gå till vad och hur mycket man ska spara.

idag till exempel, gick jag förbi urban outfitters.
testade en höstkavaj (typ blazer), en typisk skinnjacka-modell fast i mjuk mocka (om det nu ens var mocka) och en kavaj med nitar på axlarna. alla var sjuuukt sjukt snygga och jag vill ha allihop. kan med lätthet köpa allihopa också men jag la undan dom i alla fall, för att fundera. och nu när jag ätit middag å känt efter ska jag inte köpa en enda. bra va! gillar att fundera å känna efter. fast egeeentligen vill jag ju ha allihopa. var nog hela grejen med att jag inte visste vilken jag gillade mest som gjorde att jag var tvungen att ta detta beslut. för totalt, om jag skulle köpa dom tre, skulle kalaset gå på drygt 2000. vilket inte riktigt känns ok över huvud taget.

jag vill resa! resa resa resa. det ska jag ha i tanke varje gång jag står i affären å tänker köpa något. bra ida.

nu ska jag inte besvära er längre med tjat om kläder.
ska försöka fixa upp lite bilder här på bloggen snart. har bara inte orkat den senaste tiden. känns som att jag jobbar är det enda jag gör. och jag har bara jobbat fyra dagar!

undrar en till sak!
mina händer har blivit jättejättetorra. kan det bero på kläderna jag tar i vareviga dag? för ibland ser man folk på affärer som har vita små vantar på sig när de sorterar och så. för att det finns något slags... gift, i kläderna typ. tåls att funderas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

såhär ser jag ut och såhär heter jag och titta på hela profilen går också att göra

Mitt foto
25 year old long haired girl, living in vancouver (canada), love creativity and cinnamon buns, photography, sunshine, family and friends and bicycles.